HTML

beeworld

See what's happening in beeworld!

What's up with Bee

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • serendipityNYC: Kedves Mindenki! Nos, először is! Lehet viccelődni meg gúnyolódni hogy olyan mint a Star Bucks. I... (2010.11.26. 11:59) Coffee Heaven
  • chjchj: Hello, I just successfully registered members. Very happy www.saleuggbootsde.com/ to be here, hop... (2010.09.13. 07:53) 40 fok árnyékban...
  • belestamas: Kedves Mindenki! Olvastam írásaitokat a Heavennel kapcsolatban nem értem miért kell nekünk papir ... (2009.11.28. 18:59) Coffee Heaven
  • beeee: Nem élvezem. Örülnék, ha egy olyan hely nyílna, amiről 100%-ban jókat írhatok. Nem hiszem, hogy a... (2009.10.29. 12:24) Coffee Heaven
  • candy.: Én ugyanilyen szomorúan tapasztaltam, hogy élvezi "mások" lejáratását és ,hogy ez a blog kizárólag... (2009.10.29. 12:19) Coffee Heaven
  • Utolsó 20

US News by Bee

Nincs megjeleníthető elem

Okosságok

Nincs megjeleníthető elem

CNN Travel News

Nincs megjeleníthető elem

2009.05.11. 17:46 beeee

Coffee Heaven

Elpanaszolta a főnököm, hogy ebédidőben hol járt, milyen gáz a Coffee Heaven, papírpohárban adják a kávét.

Nekem sem kellett több, szóltam GTesónak, mit szólna egy egészségügyi sétához ebédszünetben. Persze nem kellett kétszer mondanom. Főnökből közben kiszedtem, hogy szerinte a kávé rendben volt, csak a papírpohár gáz. Szóval ott a helyem.

Fashion Street, lánykori nevén Deák utca sarkán látjuk is már messziről, hatalmas csillivilli új üzlet, nagy terasz meg minden. Csak a logót kéne lecserélni, és ránézésre simán elhinném, hogy Starbucks.

Aztán bementünk. Bent is rendben van. Aztán nézzük az étlapot, nagyjából OK. Kiválasztom a fagyiskávét, hiszen jó az idő, és épp nemrég ittam meg gyors egymásutánban két Caramel Frapuccino-t Bécsben séta közben, úgyhogy az összehasonlítási alap is friss.

Árak: hát... kevesebb, mint a bécsi Starbucks. Ha emlékezetem nem csal, több, mint a Costa. Szóval mondjuk kb. annyi, mint az amerikai Starbucks (tegyük hozzá, hogy a SB kispohár "tall" méret 12 oz, ami 3,54 dl, itt viszont 3 dl, ami bár hanyagolható különbségnek tűnik, javaslom a számítást a kíváncsi olvasóknak: 800 Ft-os 3 dl cucc mennyi lenne, ha 3,54 dl lenne).

Amin cseppet felhúztam a szemöldököm, az a 8xx Forintos (gyk. nyolcszáz valamennyi) frissen facsart 3 dl narancslé. A sarki szendvicsesnél ez pont 450 Ft, és ugye neki is van haszna rajta. Értem én, hogy marketing, üzlethelyiség meg minden, nade duplán? Egy narancsléért amivel bármit csinálhat, nem fog tudni többet? Hm. Fura.

A folyamat:

  • - rendelés: kérekszépen egy darab kicsi (csak kétféle méret van...) fagyiskávét karamell sziruppal. Karamell szirup náluk nincs. Hm. Jó, akkor szirup nélkül (mintha lett volna más választásom).
  • - cukor, stb: elhelyezkedés, kialakítás starbucksos. Nem tudom, ott milyenek a feliratok, mert nem igazán szoktam figyelni, de az rémlik, hogy a barna cukorra (ezt szoktam használni), rá van írva jól láthatóan, hogy ő az. Hát, itt az égi kávézóban kellett sakkozni egy keveset, felirat a pulton sehol, a tasakon pedig elég picike. Pohárra két féle tető is önkiszolgálással működik, némi tuszkolás után rá is jövünk, hogy a hab nélküli hidegkávéra nem fog rámenni a lapostető, mert valószínűleg őt a melegkávés pohárra dizájnolták. Szóval hab ide vagy oda, az átlátszó pohárra átlátszó púpos fedőt kell rakni. Ja, van kint még pár szórnivaló - kakaó, fahéj, és még kettő amire nem emlékszem. Raktam rá fahéjat, ha már karamellszirup nem bírt lenni.
  • - kényelem: értem itt én a kezem elégését vagy megfagyását. Bár starbucksék sem értik néha, minek nekem pohárrahúzható izébigyó cupholder a hideg italokhoz, azért mindig kapok hozzá. Itt viszont erre nincs esélyem, nincs nekik olyan. Egyszer próbálnák meg a kávézósemberek pár percig kézben fogni a jéghideg poharat... Come on!!!

A fagyiskávé: hááááát... Valahogy 800 Ft/3dl áron izéééé... Semmi különös. Nem mondom, hogy rossz volt, nem volt rossz. Rendben volt. Kb. olyan, mint amit én otthon szoktam turmixolni vaníliafagyi, kicsi tej és kávé hármasból. Semmivel nem több. És messze semmi köze a Caramel Frapuccino-hoz, de tényleg. Semmi.

Megittam, jó volt, a kávé átlag arabica, kb. amit otthon csinálunk, de nem ad semmi pluszt.

És a főnökömnek annyiban igaza van, hogy helyben fogyasztásra tényleg gáz a papírpohár. Férjen már bele egy kis mosogatás, és ne dobáljuk ki a papírt és műanyagot, ha nem muszáj.

Így néz ki a pult környéke:

Mielőtt még elfelejtem. Ha már csinálunk magyar honlapot (www.coffeeheaven.hu), de magyar nyelvű fordításra nem futja a marketing-keretből, akkor legalább a feltöltött étlap (izé, kávélap, itallap) legyen olvasható valami emberi nyelven. Ugyanis bár a nagybetűs lengyel szöveg mellett ott van angolul, nem találtam olyan felbontást, amiben olvasható lett volna.

A Starbucks pedig jó lenne, ha átgondolná a dolgokat, mert ha tovább húzza az időt, az összes jó üzlethelyiséget lenyúlják a lengyelek és a Costa.

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://beeworld.blog.hu/api/trackback/id/tr221115492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

candy. 2009.10.29. 11:16:21

Kedves akárki...

Először is, ha betér valahová, hogy értékelje a helyet, előbb nézzen körül rendesen...
Először is, ha van annyi agya akkor rájön, hogy a barna cukor barna csomágolásba van....a gyengébbek kedvéért...
másodszor van náluk karamell szirup..estelge az történhetett, hogy elfogyott....de nem hinném, hogy ezt nem közölték önnel...
Harmadszor...nem hinném, hogy zseninek kell lenni, ahhoz, hogy a pohárhoz illő tetőt kiválassza illetve azt gond nélkül rátegye...
Negyedszer...az a "pohárra húzható izébigyó" van a coffeeheavennél, maximum ki kellene nyitnija a száját, hogy kérjen egyet...mert ugye nem sok embernek jut eszébe a hideg italhoz cupholdert adni..ugyanis azt meleg italokhoz gyártják...
Végül pedig....lehet, hogy nem a legesztétikusabb a papír pohár helyben fogyasztásra, de higiénikusabb,és a kávé ízét illetve hőjét is jobban megtartja....és nem utolsó sorban, ha olyan forgalom mellett, ami ott van még mosogatni is kellene a bacis poharakat, akkor ön ismét írhatna egy cikket a lassú kiszolgálásról....
Egy régi CHs;)

beeee · http://www.beepee.hu/beecontent 2009.10.29. 11:39:41

Kedves Candy,

ha a véleményünk nem egyezik, attól még nincs szükség az olyan szintű személyeskedésre, amit a fenti commentben szomorúan tapasztaltam.

A blogban leírt véleményem, ahogy az ki is derül, egy látogatás alapján történ benyomásaim összessége, az én privát véleményem a CH-ben tapasztaltakról.

Ha valamit szeretnék, azt bizony szoktam kérni. Pl. karamellszirup. Az volta válasz, hogy nincs. Elhiszem, hogy amúgy van, de akkor épp nem volt. És ezt leírtam.
Ez van.

Viszont biztosan jó munkahely lehet, ha a volt dolgozók ennyire kardoskodnak, ha valaki egy csepp negatívumot ír róluk! :)

candy. 2009.10.29. 12:19:33

Én ugyanilyen szomorúan tapasztaltam, hogy élvezi "mások" lejáratását és ,hogy ez a blog kizárólag ezért jött létre...emellett pedig nem hinném, hogy bármi szükség lenne az ilyes fajta bejegyzésekre...mert ez nem építő kritika...és nem valós dolgokról beszél, hanem a saját figyelmetlenségéről...

beeee · http://www.beepee.hu/beecontent 2009.10.29. 12:24:42

Nem élvezem. Örülnék, ha egy olyan hely nyílna, amiről 100%-ban jókat írhatok.
Nem hiszem, hogy a saját figyelmetlenségem az, hogy kérek karamellszirupot és cupholdert, a válasz pedig az, hogy NINCS. Ez volt akkor, megírtam.

A blog pedig nem azért jött létre, hogy helyeket lehúzzak, hanem hogy megírjam a napi élményeimet a világról.

Ha nem tetszik, nem kötelező olvasni.

Egyébként minden kritika építő, csak ki kell olvasni belőle az építést. :)

belestamas 2009.11.28. 18:59:00

Kedves Mindenki!

Olvastam írásaitokat a Heavennel kapcsolatban nem értem miért kell nekünk papir poharas "kávézó".
Azért írom idéző jelbe a "kávézó" szót, mert én szerintem pont az a szép régi varázsát veszi el, az egésznek amiért elkezdtek réges régen nyilni ezek az üzletek.
Papirpohár....
Nevesincs vizes kávé...
Miért jó ez??
Hol van a varázs, a kávézás szeretete??
Lehet inni egy eldugottabb kis pici hangulatos kávézóban, úgyanazokat a kávéspecialitásokat, olcsobban, jobb minőségibb alapanyagokból...
Miért nem ezeket favorizűáljátok??
http://www.kávéházak.hu itt keresgéljetek...
Ne MC Donalds jellegű kávézókba járjatok...

serendipityNYC 2010.11.26. 11:59:13

Kedves Mindenki!

Nos, először is!
Lehet viccelődni meg gúnyolódni hogy olyan mint a Star Bucks. Igen, hasonló. Ez olyan mint a különböző telefontársaságok meg lakberendezési üzletek koncepciója. Ha van már belőle egy és nagyjából ugyan azt árulja, egyezik a kínálat akkor minek belőle többféle? És akkor mivan azzal a sok autó márkával? Abból is elég lenne egyféle nem?
És igen is ha az ember tényleg szánja az időt hogy valamiről véleményt mondjon és összehasonlítson akkor jobban oda kellene figyelni. Az egész üzlet más, vidámabb és fiatalosabb, színek szempontjából mindenképpen. Másrészről több az ülőhely mint a legtöbb SB-ban.
A poharak méretezését én sem nagyon értem, de nem hinném hogy ebbe bele kéne kötni. Talán ennek is van figyelemfelkeltő-marketinges szerepe, de már nem hasonlítható más cégekhez.
Aztán a Caramellás Frapucino. Ez egy SB-os termék elnevezése. Tudomásom szerint nincsenek ilyen leírt szabályok, vagy nem írja le az enciklopédia hogy a cappucinonak vagy alátténak milyennek kell lennie. Ezt a cég maga dönti el nagyjából. A jégkrémes láttéhoz le van írva a táblán nagyjából, hogy mi van benne, ha jól tudom. Caramell nincs! Jég, kávé, vaníliafagyi, kockacukor és tej. De a részletekről az eladók mindig szívesen tájékoztatják és felvilágosítják a vevőket. Lehet hogy nem olcsó mulatság, de máshol is kb ennyibe kerülhet, és az emberek nem azért járnak ilyen helyekre, vásárolnak kész ételt vagy hasonló, mert ők maguk nem tudnák otthon megcsinálni, hanem mert így kényelmesebb, hangulatosabb, egyszerűbb, és ma már mindenért fizetni kell. Aki akarja megveszi, aki nem nem, nem kötelező, de mégis remekül fogy!
Ugyan ez a narancslével.
Mellesleg a papír poharak újrafelhasználható papírból készültek, a műanyag pedig valami kukoricakészítményami természetesen lebomlik anélkül hogy kárt okozna.
Papírpohár: igen sok előnye van a porcelánnal szemben, amit egy korábbi kommentben olvashatunk.
Sokan, a fiatalok, a friss generáció ezt szereti, ez tetszik nekik, mert bármikor ha úgy találja felpattan és meg a dolgára, és nem kell otthagynia a kávéját ha nem tudta volna befejezni, ráadásul sokára hűl ki!Aki ragaszkodik a porcelánhoz akkor menjen olyan kávézóba ahol erre van lehetőség, van belőlük bőven mindenhol!
A kávé meg elég jó minőségű, 85% arabica - 15% robusta keverék, a darálásra és a főzési időre nagy gondot fordítanak.Mellesleg az arabica kávénak is van vagy 5 fajtája, és a pörkölés mientje sem utolsó. De ezeket is csak az tudja aki jobban utána néz vagy kérdez ezeknek, mert az eladók erről is tudnak mesélni a vendégnek. Kíváncsi vagyok a SB-ban tudják-e mit főznek és az honnan van.
Én kávé 'szakértőnek' azt tartom aki presszókávét iszik, esetleg láttét/capucinot cukrozás nélkül, mert az igazi kávé ízét így lehet leginkább érezni és ilyen alapon lehet csak össze hasonlítani. Az megint más kérdés hogy ki milyen ízvilágot szeret, mire érzékenyebb a ízlelése, a kis érzékelő bimbók az embereknél nem ugyanúgy működnek.
A szervíz pultoknál az ember mindent megtalál, amire szüksége lehet, amit nem azt lehet kérni, csak ki kell nyitni a szájat, a tetők felhelyezésében is mindig segítőkészek. A cukor meg tényleg elég egyértelmű, lehet egyszerűbb lenne ha ki lenne írva, de a cég szerintem ezzel is csak a vevő és az eladó közötti kommunikációt szeretné szélesíteni. Talán.
A honlap tényleg nem valami praktikus, ezzel egyet értek.
A véleményem összességében az, hogy az nem megfelelő ahogyan ön kritizál és a véleményét írja, saját magának biztos jó hobby, de a véleményét általánosításnak érzem, egy látogatás alapján, egy kávé fogyasztása után alaptalannak és meggondolatlannak érzem az írását.
süti beállítások módosítása