HTML

beeworld

See what's happening in beeworld!

What's up with Bee

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

  • serendipityNYC: Kedves Mindenki! Nos, először is! Lehet viccelődni meg gúnyolódni hogy olyan mint a Star Bucks. I... (2010.11.26. 11:59) Coffee Heaven
  • chjchj: Hello, I just successfully registered members. Very happy www.saleuggbootsde.com/ to be here, hop... (2010.09.13. 07:53) 40 fok árnyékban...
  • belestamas: Kedves Mindenki! Olvastam írásaitokat a Heavennel kapcsolatban nem értem miért kell nekünk papir ... (2009.11.28. 18:59) Coffee Heaven
  • beeee: Nem élvezem. Örülnék, ha egy olyan hely nyílna, amiről 100%-ban jókat írhatok. Nem hiszem, hogy a... (2009.10.29. 12:24) Coffee Heaven
  • candy.: Én ugyanilyen szomorúan tapasztaltam, hogy élvezi "mások" lejáratását és ,hogy ez a blog kizárólag... (2009.10.29. 12:19) Coffee Heaven
  • Utolsó 20

US News by Bee

Nincs megjeleníthető elem

Okosságok

Nincs megjeleníthető elem

CNN Travel News

Nincs megjeleníthető elem

2009.01.30. 17:46 beeee

Costa Coffee Budapest - Astoria

Várom már egy ideje a Starbucks-t, és a mai hírek szerint még várhatom is egy ideig...

Addig is örömmel vettem a hírt még decemberben, hogy hamarosan megnyit itthon is a Costa Coffee. Vártunk-vártunk, nézegettük a Nádor utcai üzletüket, ahogy már majdnem megnyílt. Aztán egyik nap látom, leszedték a logo-t. Na, mondom ez nem jelent jót...

Erre ma jön G, és mondja, hogy az Astoriánál látott egy Costa-t. Nekem sem kellett több, és D-vel felkerekedtünk ma délután, hogy megnézzük.

És valóban!!!

Eléggé káosz volt, a pénztárnál egy lány mutogatta a srácnak, hogy a gépen mit hogyan kell beütni. Amikor kértem, a rendelést a pénztárosok a baristaknak szóban egyenként szájbarágták, semmi papírpohárra írogatás, stb... :)

A caramel latte sajnos kicsit karamellmentesre sikerült, úgyhogy gyorsan megkértem őket, hogy pótolják, kedvesen meg is tették. D-nek a hab maradt le a tejről, azt is pótolták. Szegények, látszott rajtuk, hogy még nagyon sok ez így egyszerre nekik. Meg is kérdeztem, mikor nyitottak, és a válasz megmagyarázta a felfordulást: szerdán. Szóval ma van a 3. napjuk.

Összességében elmondhatom, hogy kedves a személyzet, a berendezés is kellemes, hangulatos. A hely abszolút tele volt, és ha ez így marad, akkor a Starbucks sajnálhatja a késlekedést. A kávé finom, bár nekem a Starbucks Caramel Macchiato az abszolút nyerő. Náluk ugyanis jó sűrű a karamellszósz, és ahogy rányomják a habos tejre, valamennyi szósz fennakad a habon. Ezt le szoktam kanalazni, nyami!!! De azért enélkül is jó volt a kávé! Sőt, az ára is kevesebb volt, mint amire számítottam. Nyilván nem olcsó, de a 3dl-es latte 640-ért jóval alatta van a bécsi Starbucks árnak. Inkább az amerikai Starbucks árhoz közelít. Bár nem ismerem a Costa és Starbucks közti általános árkülönbséget, lehet hogy máshol is olcsóbb a Costa ennyivel?

Egy dolog viszont nagyon gáz - a marketingjük. Leginkább annak a hiánya. Istenbizony mindenhogyan próbáltam keresni már december óta, hogy hol, mikor nyitnak meg. De úgy látszik, ez üzleti titok, mert mi is lenne, ha valaki megtudná. És most, hogy megnyitottak, még mindig nem találtam semmit róluk.

Még a saját honlapjukon a térképen Magyarországra navigálva is 'Coming Soon' felirat látható...

13 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://beeworld.blog.hu/api/trackback/id/tr95912819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barista 2009.02.05. 09:05:31

Hi!

Én a maximálisan elégedett voltam és nagyon Happy hogy végre látom hogy nem csak engem érdekell a kávé amit nekem készitenek. Szerintem a kiszolgálás kedves és nagyon nagyon barátságos volt. És az is tetszet hogy lehet látni azt amit készitenek, nem úgy mint egyik másik kávézó láncba ahol a nagy kocka gépek mogot titokba készül valami a be-ixelt bögrébe. Tudjátok nem tudok olyan helyet mondani ahol edig ilyen modon figyeltek volna rám. Na és ha van egy kis káosz, akkor mi van, hiszen én is dolgoztam már nem 1 vagy 2 olyan vendégláthelyen ahol a nyitás után egy kicsit még zavaros a kép. Aki dolgozot már újonnan nyitó üzletben vagy csak egy új munka helyen az tudja hogy mit érezhetnek azok az emberek akik ott a pult mögött állnak. Minden jót mindenkinek és sok finom kávét nekünk :)

Üdv, Barista R.

beeee · http://www.beepee.hu/beecontent 2009.02.05. 09:31:53

Hello!
Nem dorgálás volt a "káosz", inkább kicsit sajnáltam őket, tényleg látszott, hogy szegények azt sem tudják, hova kapjanak. Ha nem így jött le, sorry.
Egyébként én is örülök, hogy jöttek, különben nem írtam volna róluk. :)

A tejhabon megkapaszkodó karamellöntet pedig akkor is hiányzik, ha az orrom előtt csinálják, de ez már az én egyéni szociális problémám... :)

barista 2009.02.05. 14:08:21

Hello!
Tudom hogy nem dorgálásnak szántad, csak én nagyon örültem hogy végre itt vanak mégha a nyitás utáni napokban kapkodnak is, mert jól szeretik csinálni azt amit kitüztek célnak és egy nemzetközi cégnél nagyok szerintem az elvárások. Én személy szerint már voltam pár külföldi costa boltban és minden elfogultság nélkül mondhatom hogy nálunk is olyan finom minden mint a határon túl. Persze még bele kell szerintem is rázodniuk és akkor asztán pöröghetnek :)
Apropo, caramellöntett, probáld ki a caramellás frescatot ami egy jeges ital, én láttam hogy olyan sürü karamell öntet megy bele amiben még a kanáll is megál.
Én még nem kostoltam de már láttam :)
Nézd meg te is, vagy kostold meg.

Baráti üdv,
Barista R.

baristamaestro 2009.02.05. 22:35:18

Sziasztok! Én egy Costa trainer vagyok, de nem otthon. :) Ahogy olvastam elég sok hibát követtek el az újjoncok, ami itt kint az első perctől kezdve nem megengedett! Ahogy hallottam túl nagyra voltak az otthoni trainer-rel, de nem sokat tudott eddig mutatni! :) Pedig vmi csodabogár aki több versenyt is megnyert, csak az a baj, hogy fogalma nincs a COSTA követelményről!
De azért kívánok sok sikert!

barista 2009.02.06. 08:46:30

Ha te tényleg trainer vagy akkor gáz amit írsz. Te biztos hiblátna voltál ahogy megmutta neked valaki máris tökéletesen csináltad, valoszinu
üleg. Kint is káosz az első 1-2 hét, de ha olyan nagy guru vagy biztos tudod hogy mifán terem a vendéglátás...Én is olvastam amit a sajto írt, és szerintem senki nincsen semri nagyal. Követelményekről meg anyit hogy ha valamit tanulsz és használod a később számon kérhető és tudod kin mulik? Rajtad hogy csinálod-e. Mert megmutathatja neked egy profi ökölvivó hogy hogyan boxolj, de mikor rá nemsokal a ringbe vagy lecsavarnak mint a ..... Most kérdezem te nem védted a fejed és léptél bele az ötésbe, vagy a profi mohamaed ali volt a hibás hogy tátot szájal bekapál egyet. Ja és még valami, téged tesznek a szürkolok felelősé nem pedig az edzödet. De neked ezt biztos nem kell mondanom hisszen valami zseni lehetsz...
Legyen szép napod és gondolgoz el pár dolgon ha a vendéglátás vagy akkár egy olyan cég mint amibe dolgozól, hasznos szeretnél lenni. Nálunk (Hotel) a cégnél igy sokra nem vinnéd...

Üdv, B. Robi

Barista Club 2009.02.06. 10:23:33

Na jó Mr. Maestro!

Itt a Magyar Barista Club, és azon belül is én 3-as számú clubtag. El szeretnék neked mondani valamit. Én már 3 éve vagyok barista és dolgoztam itthon és külföldön is. Vettem részt képzéseken és egyéb oktatásokon is. Ráadásul lehúztam 1 évet egy néroban ami londoni costa riválisa a starbucks mellet. Tőlem semmit nem vártak el az első 1 hónapban, mert az a tanuló időszak volt és csak utána kezdtek el számon kérni. Ráadásul, ha valamit elcsesztem nem a főnökömet, vagy az oktatómat fikázták, hanem engem, mert én voltam azért a munkáért a felelős, amivel megbíztak és minden segítséget megadtak hogy jó csinálhassam. Ráadásul szerencsémre london egyik vezető barista oktatója tanított. Aki mellesleg elmondta hogy az adott céges standard sokban különbözik az ö általa ismert profi barista munkától. De ez így van jól. Hiszen egy márka rendszerben dolgozol. Amúgy én ismerem a costa magyarországi trainerét és rengeteget, köszönhetek neki még régebbről amikor még nem a costa coffeenak segítet a munkájával. Az országban az egy egyik legjobb szakember és sokan sokkmindent köszönhetnek neki. Ráadásul ne azt nézd hogy csodabogár vagy sem, mert minden művész egy kicsit bogaras, de ö már lettet a hazai kávékultúráért egy-kétt dolgot. Ha te egy állítólagos costa trainer vagy akkor szívesem bemutatlak neki, feltéve, ha a személyed felvállalja. És neki felteheted majd szerintem a briliáns kérdéseidet, amit meg kell hagynom nem épen szakembere vállnak, főleg nem egy barista treiner-re met ha tudnád, hogy milyen ez a szakma akkor nem írnál sületlenségeket.

baristamaestro 2009.02.06. 11:18:54

@barista: Hi!

Nah figyu. Senki nem tökéletes, tanuló időkbe mindenki bele bele lép a pofonokba. Ez igaz! De akkor nem úgy kell beállítani, hogy Ő hozza a csodát! Más a tanuló időszak meg más mikor már élesbe megy. 3 éve vagyok trainer, csak külföldi tapasztalatom van, eddig COSTA nyitásra fölkészített emberek kimagasló teljesítménnyel dolgoztak az első napon is. Pedig igen busy volt a hely! Hallotál már a gyors, pontos és vendég által visszajelzett megelégedett kiszolgálásról? Ha ez mind meglenne nem kellett volna a caramel syrupot kérni még a latte-ba! :) Meg nem maradt volna le a latte-ról a hab! A rossz hír futótűzként terjed, de jó hír az egy lassú folymat ami a fölkészítésen és rajtad múlik! Te is elgondolkodhatnál egy kicsit ezen. Az első benyomás nagyon sokat nyom a latba! Have a nice day!

baristamaestro 2009.02.06. 11:48:33

@Club: Tisztelt Magyar Barista Club és azon belül Mr. 3 számu tag!

Nagyon szép, hogy 3 éve vagy Barista. Gratulálok! Nekem csak külföldi követelményekről van tapasztalatom! Én 3 éve vagyok trainer-e a COSTA-nak. Eddig a COSTA nyitásokkor kimagasló teljesítményt nyújtott a staff mindenbe, pedig nagyon busy hely volt és újjoncokkal volt tele! Nem volt olyan, hogy caramel nélküli volt a caramel latte, meg hogy lemaradt volna a froth a latte tetejéről! :) Előbb már kérdeztem a kolegától, hogy hallott-e már a gyors pontos.... kiszolgálásról, s Te? Nem tudom hogy mint tanultál, de itt roppant érdekes, hogy ha vmi gebasz van rögtön a trainer-t veszik elő, hogy ez miért van/volt és a staff miért nem tudja az elvárt, támasztott követelményeknek megfelelni! Még egy érdekesség, volt egy vizsgám és ott a kérdés az volt, hogy mi lehet az oka, hogy a staff nem megfelelően készíti el a kávét!? Tudod mi volt az elsőszámú válasz rá? A trainer... által nyújtott nem megfelelő fölkészítés! Nah erre varjál gombot! Nem Téged kellett volna hibáztatni senkinek, hanem az Érted felelős személyt kellett volna elővenni! Igen fölvállalnám a személyes beszélgetést a hazai trainer-rel! A másik, nem úgy kell beállítani Őt, hogy Ő az egyik legjobb Európába! De nem is én! Csak arra reagáltam amik történtek a nyitással kapcsolatosan, az előzmények, meg ahogy Őt beállították! Lehet, hogy hibáztam, hogy fikáztam, de First think then talk! Sorry! Csak az egy kicsit furcsa számomra, hogy a COSTA ami 1971-ben alakult, és az élenjáró kávézóláncok egyike, nem engedheti meg magának, hogy ne a általa támasztott követelményeket kövessék Európába! A Lengyeleknél nem jött be, GO DOWN! Meg kéne mutatni, hogy nem fognak csalódni! Legyen szép napod Neked is!

barista 2009.02.06. 14:29:04

Kedves Maestro!
Sajnos nem tudok értelmetlen kötözködésekre válaszolni és nem is szeretnék. Nekem tetszet neked nem, te igy látod sokan viszont nem. Vanaki csinálja van aki beszél róla. És még sorolhatnám. Sajnos mindig vanak olyan emberek akiknek nem tetszik valami vagy valaki, de ez egyilyen világ. Probálj meg inkáb másoknak segiteni ne pedik másokra mutogatnt, az meg aztán katarzis hogy te egy állitolagos costás vagy és igy beszélsz az első nyiló üzlet problámáiról. Szerintem ez gáz. Az tuti hogy ha te lenél a magyar costa tulajdonosa az biztos hogy jobban csinálnád :) Remélem egyszer sikerül majd megváltanod egyedül a világot. Addig is legyen szép napod és igyál egy kávét, ha szereted :)

Üdv, B. Robi

barista 2009.02.06. 14:35:05

Kedves mindenki!
Itt széntén lehet forumozni és itt vannak kicsivel szinvonlasabb kometek is (akinek nem inge ne vegye magára).

kispad.hu/bilagit/200901/costa-coffee.html

damogran_ 2009.02.13. 15:35:46

@barista:
Én nem hiszem hogy attól színvonaltalan a kommentelő, mert ellent mer mondani neked. Szvsz vannak standardok, amiket a nyitástól be kellene tartani, igaza van.
Ma egyébként voltam a California C.C-ben a Bazilikánál, az üzletben nem volt tető a sétapoharakhoz. Elfogyott ugyanis. Ez milyen gáz már.
Egyébként csak azért csöppentem a blog-ra, mert épp ma próbáltam először felkeresni a Nádor utcában a Costá-t, és szétfagytam, végiggyalogoltam, és nem volt sehol.
Aztán most megint rákerestem a neten, hogy mi a fene történt.. Ezt találtam. :-)

smokeeveryday 2009.03.13. 13:11:11

@baristamaestro:

Szevasz Kispöcsköszörű,
3 dolog ami problémás a beírásoddal.

- Londonban ha nyitnak egy új boltot akkor nekem nehogy megmagyarázd,h csak újakkal nyitják a boltot. Biztos,h legalább a vezetőség tagjai már dolgoztak más boltban és részt vettek egy barista mastero tréningen(tudod 2 babszem ha jól tudod).Ahhoz,h te kint BARISTAMASTERO lehess és tovább add a tudásod legalább 3 hónap gyakorlat kell egy ilyen tanfolyamhoz. Szal előbb gondolkozz aztán fikázz.
2. A csodabogár akit te fikázol az egyik legjobb a szakmában és még mindig nem használták fel PR célra a Costánál, te honnan veszed ezt a nagy beharangozásos sztorit kis cserkész?
3. Azok az elhivatott emberek akik egy cégért dolgoznak biztos nem nyilvánulnak meg Image rombolóan. És te akarsz leckét adni vendég elégedettségből? Ez igy egy kicsit gyengusz vagy nem is vagy Costas hanem csak valamilyen konkurens cégnél pörögsz.
Mob off

petitecapucino 2009.06.18. 18:50:54

Sziasztok!
Eloszor is gratulalok mindenkinek aki az otthoni Costaba dolgozik,trainengel....szorgoskodik:),hogy sikerult tulelnie az elso par honapot es mar biztos mindenkinek minden flottul megy.
Mar amennyire lehet egy Costaba vagy akarmelyik munkahelyen:)(hisz aki nem dolgozik az nem hibazik)
Amugy meg az en 3eves Costas tapasztalatombol azt szurtem le(egy par csotores,hutok-toasterek,mosogatogep,kasszak rendszeres lefagyasa...stb),hogy ami elromolhat az el is fog.
A lenyeg,hogy megoldd a nehez helyzeteket es utolag majd jot nevess az egeszen

En angliaba dolgozom mar 3 eve a Costa lancnal, es voltam en londoba az egyik legforgalmasabb Costatol kezdve a kis varosi csak angolokkal dolgozo Costaig es jelenleg egy kozepesen forgalmasba nyomom,ugyhogy tokeletesen tisztaba vagyok a kulonbozo helyzettekel amiket leirtatok vagy majd csak fogtok.
Amikor en kezdtem a Costanal treningeltek,de meg hogy "ezt meg ezt kell csinalni ide kell rakni oda kell rakni... erted?Igen ok akkor nesze talca,rongy mehetsz csinald:):):)Be a melyvizbe nem volt ido gondolkodni,nyafogni ha nem tetszik el lehet menni kb.50en varnak a helyedre.
Az elso par heten azt se tudtam mi van,de aztan szep lassan mindenhol dolgozhattam es utana,mar minden a helyere kerult.
En csak azt akarom kihozni az egeszbol,hogy teljesen mindegy,hogy ki tanit be vagy ki nem(mert volt arra is pl.,hogy olyat kellett megcsinalnom amit meg se mutattak)a lenyeg,ha mar csak megprobalod a legjobbat kihozni magadbol es ezzel segiteni magadnak es a munka ill.csoporttarsaidnak,(MERT UGYE EZ EGY CSOPORT MUNKA)mar is a legjobb uton vagy affele,hogy jobba tedd a munkahelyed, a munkadat es a kiszolgalast is:)
Egyszoval csak igy tovabb es ne torjetek le mindig lesznek rossz es jo kritikak,de azok csak erositenek!!!
:)
süti beállítások módosítása